Omdat het soms moeilijk is om site-wide akties te organiseren zoals algemene korting, free shipping, etc
hebben wij onze artikelen verdeeld over 2 sites; dnexus.be & dnexus.be\treasures
In principe zijn op dnexus.be de artikelen te vinden die vrij recent zijn, die makkelijk terug kunnen bijbesteld
worden. De meeste van deze artikelen zijn ook kortingsartikelen.
Op dnexus-treasure.be kan je dan sold out artikelen treffen, al dan niet 2e hands. Dit zijn nooit kortingsartikelen,
en worden in de regel ook niet verzonden.
Daar waar van toepassing zal je op dnexus.be wel een bijkomende button "more in treasures" vinden, zodat je makkelijk
kan doorklikken naar de treasures site. Zoek je in dnexus.be bijvoorbeeld naar Britto artikelen, dan krijg je
daar alle courante beelden te zien, maar niet de retired zaken. Als je doorklikt op "more in treasures" ga je
dan automatisch op de treasures site naar de selectie van Britto gerelateerde artikelen.
Ook het archief, waar wij van bepaalde collecties ter referentie alle beelden blijven opvolgen is van dnexus.be
verdwenen, maar terug te vinden op de dnexus.be\treasures site.
Het zal weer even wennen worden, maar dit systeem stelt ons wel in staat om bepaalde akties, zoals bijvoorbeeld
gratis of goedkopere verzending, aan te bieden.
Vragen of opmerkingen hieromtrent graag richten aan dnexus.central@dnexus.be.
Pre-sale werking
Sinds enige tijd zijn we gestart met het aanbieden van pre sale akties. Dit hebben we recentelijk
gestructureerd, en zal toegepast worden op een groot deel van de aangeboden collecties. Pre-sale is een
manier om een win-win situatie te creeeren. Een win voor ons omdat we een goed beeld krijgen van de
interesse naar een beeld en het benodigde aantal exemplaren, en een win voor de klant omdat zij
beloond worden met een mooie korting.
Hoe werkt dit praktisch?
Bij de aankondiging van een nieuwe release (Disney Traditions, Britto,...) bieden we een pre-sale korting
aan van 20% en dit gedurende 1 a 2 weken. Via Facebook communiceren we dan hoe lang de aktie loopt. De
early birds kunnen hiervan dan gebruik maken. Daaropvolgend, en dit tot de beelden effectief uitgeleverd
worden, geven we nog een pre-sale korting van 15%. Vanaf de effectieve levering vervalt dan de pre-sale
korting, en gaan we over tot de gebruikelijke klantenkaartkorting. De aktie word dikwijls ook
gecombineerd met gratis verzending vanaf een bepaald bedrag. Ook de kortingspercentages kunnen
soms verschillen.
Opgelet deze kortingen gelden op de uiteindelijke verkoopprijs! Meestal is die vanaf de start gekend,
maar het kan ook gebeuren dat prijzen worden aangepast, neerwaarts of opwaarts, en dan moeten wij
uiteraard meevolgen. In dat geval krijg je als klant, bij significante wijzigingen (>10%), wel de optie om
om de pre-sale reservatie vrijblijvend te cancellen.
Wat moet je hiervoor doen?
Initieel moet je enkel de reservatie aanvragen via de site, of via email. Wij zorgen dan voor de
verdere opvolging. De betaling hoef je nog niet te doen, want voorlopig werken we nog niet met
vooruitbetaling of voorschotten. Wel vragen we om de reservatie bij levering snel op te halen, of te
betalen als je niet direct kan langskomen. In de regel werken we met een ophaalperiode van 2 weken.
Op deze wijze hopen we dan ook beter in te spelen op de vraag naar collectibles, want zo zijn we
zeker dat we voldoende op voorraad hebben, zonder onnodige investeringen te moeten doen.
Opgelet!!: Veelvuldig misbruik van dit op vertrouwen gebaseerd systeem kan leiden tot administratieve
kosten.
Reserveringssysteem & lay-away
Verzamelen is fantastisch, dat begrijpen we maar al te goed. We werden ook al heel lang geleden door deze
microob gebeten. En als verzamelaar wil je vooral je verzameling compleet houden. Maar soms word er enorm
veel gereleased in een korte tijdspanne, waardoor het je niet mogelijk is om alles meteen aan te schaffen.
En soms zit het financieel even tegen, waardoor je ook een stuk kan mislopen omdat het er even niet af kan.
Om hieraan tegemoet te komen hebben we een systeem ontworpen waarbij het mogelijk is 1 of meerdere stukken te reserveren,
en gespreid af te betalen.
Dit houdt in dat we met jou een concrete afspraak maken over de aanbetaling, en afbetaling van elk van deze
stukken. De afspraak detaileert de frequentie van afbetalingen, en het bedrag van afbetalingen zodat het voor iedereen
duidelijk is wat de toekomstige verwachtingen zijn.
Door per stuk een afspraak te maken, merk je ook precies wanneer je over je persoonlijke afbetalingscapaciteiten gaat
als het maandelijks af te betalen bedrag een probleem vormt. Verzamelen moet vooral fun blijven, en we hebben allemaal
onze limieten uiteraard.
Onze standaard reservatie-formule houdt in dat je afbetalingen doet van 25% van de aanschafwaarde van het stuk, beginnende
met een voorschot wanneer het stuk bij ons geleverd wordt, en vervolgens met tussenperiodes van 1 maand. De maximale
aflosperiode is dan 3 a 4 maanden. Sneller mag uiteraard, maar dat hou je zelf in handen. Deze formule is ook gratis.
Wij maken de belofte dat we het stuk voor je vooraf financieeren, en het
kosteloos aan kant voor je houden, gedurende de afgesproken periode. Van jouw kant verwachten we dan uiteraard dat
je de afspraak correct nakomt.
Met deze kosteloze service hopen we je een beetje tegemoet te komen in de moeilijkere periodes. Als de formule je
bevalt dan kan je er gebruik van maken, zoniet, dan liever niet.
Voor extra dure aankopen, of financieele moeilijkheden, zijn we bereid geval per geval te bekijken en eventueel afwijkende
afspraken te maken. Zolang ze maar duidelijk zijn voor beide partijen.
We werken aan een nieuwe module op de site om afbetalingen op te documenteren. Zo kan je dan in de toekomst in het
klanten beheer volgen welke stukken in reservatie staan, reeds afbetaalde bedragen, restant te betalen, datum waarop
volgende betaling moet binnen zijn etc. Hopelijk helpt dit ook bij het plannen.
Veel success met je collectie!!
Zoekertjes & wishlist
Omdat onze focus voornamelijk op het verzamelen gericht is, helpen we uiteraard maar al te graag onze klanten bij het vervolledigen van hun verzameling. Sommige zaken zijn wat moeilijker te vinden dan andere en om die reden hebben we
"zoekertjes" in het leven geroepen. Hier kan je als klant aangeven dat je een bepaald artikel graag aan je collectie wenst toe te voegen, ook al is het momenteel niet beschikbaar. Het is om deze reden dat wij, in tegenstelling tot de meeste verkoopsites, een aantal artikelen op onze site blijven aanbieden, ook al zijn ze al lang niet meer op voorraad.
Je kan deze vinden op onze dnexus.be\treasures onder de rubriek "Archief". Hier houden we van een aantal collecties zoals WDCC, Disney Traditions, Pooh & Friends, etc de volledige collectie bij. Dit kan als tool gebruikt worden om originele waarden op te zoeken, en je kan ook zien aan welke prijs we het laatst dit artikel verkochten.
Maar vooral geeft het de mogelijkheid om iets te reserveren als zoekertje. Ondertussen kan je uiteraard ook zelf verder op zoek.
Je kan zoekertjes opgeven bij je bezoek in de winkel, of een mailtje sturen, of als "reservatie" via onze website.
Gaan wij hierop aktief de markt afschuimen naar dit product? Dat zou een mooie service zijn, maar daar rest helaas momenteel de tijd niet voor. Wat wel gebeurt is dat klanten ons regelmatig om hulp vragen bij het verkopen van hun
collecties, en het is op dit moment dat we dit aanbod gaan proberen te "matchen" aan de zoekertjes in ons systeem.
Op dat moment contacteren we de klanten, geheel vrijblijvend, om de beschikbaarheid en prijs te melden. Afhankelijk van de prijs, of je het artikel nog steeds zoekt, jouw persoonlijke situatie op dat moment, kies je dan om er al dan niet op in te gaan.
Je kan er op deze manier dus voor zorgen dat wij jou als eerste contacteren, alvorens we het artikel publiekelijk gaan
aanbieden.
Zijn zoekertjes geldig voor altijd? Neen.
Ze blijven eigenlijk geldig zolang je klant blijft van onze winkel. Als het echt te lang geleden is dan is het bij
momenten overbodig, en soms zelfs genant, om iemand te contacteren ivm een zoekertje. Daarvoor hanteren we een maximum
periode van 2 jaar. Hebben we jou meer dan 2 jaar niet meer gezien, dan gaan we je ook niet meer lastigvallen met deze
zoekertjes en verdwijnen ze automatisch uit ons systeem.
Verder heb je ook nog de mogelijkheid om artikelen, al dan niet op stock, te reserveren als wish-list. In dit geval
gaan we hiervoor geen aktie ondernemen. Het is manier om voor jezelf een reminder te zetten, of nota te maken van iets
dat je misschien, ooit, wenst aan te schaffen. Het is puur voor persoonlijk gebruik, en uiteraard dus ook weer geheel
vrijblijvend.
Verzendingskost?
Vanaf 1 mei 2023 voeren wij een nieuw beleid in wat betreft het al dan niet doorrekenen van de verzendingskost, en passen we deze voorwaarden aan. Het free-shipping of goedkoper-shipping systeem staat nu even on hold.
Standaard bedraagt onze verzendingskost voor Belgie 7,5€, en voor Nederland 10€.
Opgelet!
Dit aanbod zal geldig zijn voor alle artikelen die U kan vinden op onze site www.dnexus.be waar een aantal trucks bij vermeld
staan, maar daarover later meer. Bij de andere artikelen zal staan: (Geen shipping-discount)
De artikelen die op dnexus.be\treasures te vinden zijn komen hiervoor sowieso niet in aanmerking.
Deze verminderde of gratis verzendingskostvermindering geldt als een aktie, en is zoals U van ons gewend bent,
derhalve nooit cumuleerbaar met andere akties zoals pre-sales, week-promos of andere aanbiedingen.
Opgelet wel. Verzenden is handig, en meestal verloopt dit zonder probleem. Maar heel soms loopt het ook wel eens fout, buiten
onze wil om. Wij zijn hierin afhankelijk van de vervoersmaatschappij. Deze problemen worden uiteindelijk altijd wel opgelost, maar
we weten uit ervaring dat dit wel tijd in beslag kan nemen. Interne onderzoeken van bijvoorbeeld verloren pakketjes duren soms
ellendig lang. In deze moeten wij ook wachten tot een oplossing wordt aangereikt door de verzendfirma. Komt altijd goed, maar kan
soms wel lang duren. Hou daar alvast rekening mee. In deze situaties zijn wij allebei slachtoffer van een externe fout.
Wij kunnen derhalve ook geen vergoedingen uitbetalen alvorens het onderzoek van de verzendfirma is afgelopen. Pakketjes worden soms ook
super laat alsnog uitgereikt. Daar blijven we toch altijd op hopen.
Wijziging van de winkelnaam
Ons winkeltje wordt nog elke dag door nieuwkomers ontdekt, ondanks het feit dat we toch al meer dan 20 jaar bestaan.
Eind jaren '80 van de vorige eeuw (wanneer precies weten we niet) werd Nexus Six opgestart als winkel waar men alles kon vinden dat met films te maken had; denk aan posters, foto's van acteurs al dan niet gesigneerd, gadgets zoals postkaarten, buttons, etc.. en uiteraard maakten de Disneyfilms daar ook een deel van uit.
Als naam werd geopteerd voor "Nexus Six" naar de gelijknamige reeks droids/robots uit de cult-film
"Blade Runner".
Na enkele jaren werd besloten om te specialiseren in Disney en nog meer specifiek op de collectibles.
Het was het gouden decennia voor collectors; de ondertussen teloorgegane WDCC collectie bestond nog maar pas, de "seri-cell" markt
kende een ongekend succes nadat het process voor het eerst door Disney werd gecommercialiseerd, en ook op
filmgebied zat Disney na filmtoppers als "Litte Mermaid", "Beauty and the Beast", "Lion King" etc weer volop in the picture.
Deze beslissing bleek dan ook een schot in de roos en deze winkel was dan ook lange tijd toonaangevend.
De naam "Nexus Six" werd behouden en er werd ook gebruik gemaakt van een bijnaam "The Pixiedust Gallery" om de focus op het artwork te richten.
Maar het kan keren in het leven, en begin 2009 hielden de uitbaters het voor bekeken. De "boom" was grotendeels over en de drive ontbrak hen
om weer iets nieuws uit de grond te stampen.
Onder het motto "wie niet waagt, niet wint" trokken wij onze stoute schoenen aan en namen de winkel
over. We hebben getracht het aanbod iets te verbreden, maar altijd de focus te houden op het "collectible"
aspect. Ook wij behielden de naam "Nexus Six" omdat we geen zicht hadden op het belang van de naambekendheid. Het latijnse woord "Nexus" zoals in "Een verbinding welke twee of meer personen of dingen met elkaar in verband brengt." konden we nog wel linken aan de gemeenschappelijke interesse in Disney die onze klanten hebben. Maar daar hield het mee op.
Nu, zes jaar ("six", no pun intended) later, voelen we ons sterk genoeg om de spreekwoordelijke knoop door te hakken. De meeste van onze klanten spreken in de praktijk van "de Nexus", en dat bracht ons het idee om de naam te wijzigen in
DNexus, waarbij de "D" uiteraard staat voor alles wat met Disney te maken heeft. "verband" of "Nexus" blijft aanwezig als link naar het oude, en als verwijzing naar onze gezamelijke voorkeur voor Disneyfilms en Disney characters.
Hopelijk stemmen jullie in met onze keuze...
Vanaf 1/9/2015 zullen dus de site, emailadressen, facebook en alle referenties naar onze winkel stilaan overgeschakeld worden naar dnexus of d-nexus.